.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
با حضور نماینده ولی فقیه در اصفهان ؛
چهاردهمین سالگرد ارتحال علامه ایازی برگزار شد
شمال نیوز: چهاردهمین مراسم سالگرد ارتحال آیت الله شیخ ابوالحسن ایازی و بزرگداشت دو فرزند وی، روز پنجشنبه با حضور علما و روحانیان ، مسئولان استانی و شهرستانی و مردم ولایتمدار در رستمکلای بهشهر برگزار شد.

به گزارش شمال نیوز، نماینده ولی فقیه در اصفهان روز پنج شنبه در مراسم چهاردهمین سالگرد ارتحال علامه ابوالحسن ایازی و همچنین درگذشت دو فرزندش در رستمکلای بهشهر اظهار کرد: حوزه های علمیه، سنگرهای دینی برای تربیت طلاب جوان و تبلیغ دین اسلام برای جهانیان است که باید این سنگر دینی حفظ و با تربیت طلاب علوم دینی، روحانی به سراسر جهان صادر کنیم.

 آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد گفت : وجود علمای دینی نعمتی بزرگ برای جامعه است که خداوند برای ما در نظر گرفته است تا به راه راست هدایت شویم و با اطاعت از رهبری، در ادامه مسیر انبیای الهی گام برداریم.

وی با اشاره به این که در برخی از شهرها و استانهای کشور با کمبود روحانی مواجه هستیم، یادآور شد: در خیلی از مناطق کمبود روحانی داریم ولی استان مازندران دارای روحانیون و طلاب فراوانی است که بیانگر اهتمام مردم این دیار برای علوم دینی و تربیت در این مسیر است.

امام جمعه اصفهان با اشاره به اینکه حوزه علمیه جعفریه رستمکلا در یک شهر کوچک دارای 150 طلبه جوان از نقاط مختلف کشور است، یادآور شد: این استان، بهشهر و حوزه علمیه رستمکلای بهشهر باید برای شهرهای دیگر الگو باشد.

وی افزود: وجود روحانیت برای جامعه و عالمانی همچون علامه ایازی برای نظام و اسلام نعمت است چرا که از نعمات الهی هستند که بشریت را به سوی امورخیر دعوت و راهنمایی می کنند.

امام جمعه اصفهان گفت: باید قدر عالم و عالمان دینی را بدانیم و با ایمان و هدایت در مسیر دین خدا، تابع ولایت فقیه باشیم تا این مملکت به انقلاب مهدی(عج) متصل شود.

حجت الاسلام یدالله غلامی، نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا مازندران نیز در این مراسم با بزرگداشت نام و یاد علامه ایازی و دو فرزندش گفت: علامه ایازی در طول دوران با برکت عمرشان در مردمداری، تواضع و خدمت به مردم تلاش وافری داشتند و خدمات فراوانی به دین اسلام و مسلمین ارایه دادند که حضور مردم در مراسم ارتحال این علامه بزرگوار نشان از دلدادگی به ایشان دارد.


آیت الله حاج شیخ ابوالحسن ایازی در سال 1310 هجری شمسی در رستمکلا از توابع شهرستان بهشهر به دنیا آمد و مراحل ابتدایی تحصیل را در محضر پدرش مرحوم آیت الله حاج شیخ حیدر ایازی گذراند.

علامه ایازی سپس وارد حوزه علمیه کوهستان شد و در محضر آیت الله کوهستانی کسب فیض کرد و مدتی هم در حوزه علمیه ساری به فراگیری علوم حوزوی پرداخت و پس از آن به حوزه علمیه قم سفر کرد و از محضر آیات عظام بروجردی، امام خمینی و علامه طباطبایی بهره برد.

وی پس از 12 سال تحصیل در مکتب این بزرگان بنا به پیشنهاد استادش آیت الله کوهستانی به حوزه علمیه نجف اشرف رفت و هشت سال در جوار بارگاه امیر دل ها، حضرت علی (ع) از محضر بزرگانی چون آیات عظام سید محسن حکیم ، سید ابوالقاسم خویی ، سید محمود شاهرودی ، میرزا باقر زنجانی و میرزا هاشم آملی بهره برد.

آیت الله حاج شیخ ابوالحسن ایازی پس از سالها مجاهدت در امور دینی و تربیت طلاب فراوان در حوزه علیمه رستمکلا یکشنبه 26 اسفند ماه 1380 برابر با دوم محرم الحرام 1423 بر اثر بیماری دار فانی را وداع گفت.

دو فرزند این عالم ربانی به نام های حجت الاسلام محمدرضا ایازی و محمد جواد ایازی نیز دار فانی را وداع گفتند.

محمدرضا ایازی مدتی مدیرکل دادگستری استان گلستان بود و محمدجواد هم مدیریت حوزه علمیه جعفریه رستمکلا را بر عهده داشت.

به گزارش ایرنا، چهاردهمین مراسم سالگرد ارتحال آیت الله شیخ ابوالحسن ایازی و بزرگداشت دو فرزندش با حضورآیت الله طبرسی نماینده ولی فقیه در استان مازندران، آیت الله عبدالله نظری خادم الشریعه، آیت الله طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه در استان اصفهان، علما و روحانیت استان و شهرستان، فرمانداران شرق مازندران، مسئولان استانی و شهرستانی و مردم ولایتمدار در رستمکلا برگزار شد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.838 seconds.